#   /   #   /   #   /   #
Del
Facebook Twitter LinkedIn Google+
Christina Parker
Christina Parker
Redaktør
Plapre
Send e-postKontakt Christina Parker

Content marketing bygger tillit

Hver fredag ettermiddag strømmer Jim Morrisons stemme ut fra høytalerne og synger "Break on through to the other side" i Plapres kontorer i Pilestredet 27. Det er nettopp det Plapre gjør. De bryter gjennom barrierene og skaper nye måter å hente inn kundene dine på.
Publisert: 4. august, 2014

«Vår filosofi med hensyn til innhold er tredelt. La kundene bli kjent med deg, få dem til å stole på deg og få dem til å like deg. På den måten bygges tillit», sier Håvard Haga, daglig leder i Plapre. «Alle bedrifter må ha en strategi for innhold. Det holder ikke at kundene vet hva produktet er, de må også forstå hvorfor de trenger det og hvilken verdi det har for livene deres. Tradisjonell markedsføring er ikke alltid det best egnede virkemiddelet for å gi dybdeforståelsen av hva produktet eller merkevaren kan tilby forbrukeren. Det er her vi kommer inn, og da er det topp stemning», smiler Haga entusiastisk.

Dette er Content Marketing

Plapre produserer innhold og utvikler digitale magasin. Der tradisjonelle websider i dag ofte er veldig produktorienterte, er et digitalt magasin skapt for inspirerende innhold der leser og målgruppe kan lære om en bedrift, et produkt eller en tjeneste. «Folk er nysgjerrige av natur, og er opptatt av gode historier. Derfor egner digitale magasiner seg spesielt godt til å presentere inspirerende innhold, og for annonsører som ønsker å fokusere på å utvikle kunnskapen om hva deres bedrift, produkt eller tjenester leverer», legger Haga til. Via redaksjonelle konsepter i form av artikler, trekkes riktig leser så langt som mulig ned i salgstrakten. Når motivasjonen til leseren er på topp, gir Plapre leseren muligheten til å fatte en interesse knyttet til budskapet. Vi jobber analytisk med å få innsikt i hva målgruppen faktisk engasjerer seg i og presenterer dette tilbake til kunden i ettertid, slik at vi kontinuerlig kan spisse budskapet mot kjernemålgruppen. Dette gir verdifull kunnskap.

Norges ledende contentbyrå

Plapres gode navn og rykte hvilker på skuldrene til erfarne rådgivere, kreative tekstforfattere, folk med stålkontroll på det tekniske og idérike designere. Takket være evnen til å heie hverandre i mål, kan de med stolthet kalle seg Norges ledende contentbyrå. «Det er en fantastisk gjeng som jobber i Plapre», sier Haga stolt. Videre smiler han og sier, «Gründermentaliteten står sterkt hos oss, og det gir oss mulighet til å sprenge grenser. Det gode arbeidsmiljøet vårt er det viktigste vi har, fordi det er det som gjør at alle er villige til å strekke seg litt lenger. Derfor sørger vi for å alltid ha det gøy på jobb og at klemmefaktoren er høy.»

Sak_14 brødtekst bilde

Smart virkemiddel

De som gjennom den siste tidens debatt har opplevd content marketing som et nytt og banebrytende fenomen, har ikke gjort hjemmeleksen sin. Content marketing har vært et smart virkemiddel for å nå forbrukere i flere hundre år. «Det som er så spennende, er at content marketing er et gammelt virkemiddel som går helt tilbake til 1800-tallet. I 1895 skapte John Deere «The Furrow», et kundemagasin for å hjelpe bønder til å forstå jordbruksteknologi slik at de kunne øke sine avlinger. Mange merkevarer har nok tapt fordi de ikke har forstått verdien av å utdype folks kunnskap om varene de selger og anvendelsen av disse. Vi har forstått verdien, og det er derfor vi i Plapre klarer å generere business for kunden våre. Dog mye mer avansert og målbart enn det John gjorde», avslutter Haga med et glimt i øyet.

Skrevet av:
Christina Parker / Redaktør / Plapre
Christina er ansvarlig for redaksjonsavdelingen i Plapre i tillegg til å produsere innhold selv. Hun er utdannet journalist ved University of Sheffield i England, og har solid erfaring både fra tekstproduksjon, konseptutvikling, innholdsmarkedsføring og salg.
Send e-postKontakt Christina Parker