#   /   #   /   #   /   #   /   #
Del
Facebook Twitter LinkedIn Google+
Henning Handå
Henning Handå
Byråleder
Heia de som vinner
Send e-postKontakt Henning Handå

Engasjer fans gjennom ny teknologi

Så snart en fotballkamp eller en festival er over blir det stille fra sponsorene. Gjennom vår partner Huggity hjelper vi sponsorer med å holde seg relevante.
Publisert: 23. juni, 2014

Et kampsponsorat i Tippeligaen, Birkebeinerrennet eller festival har ett fellestrekk. Under gjennomføring er det en rekke sponsorer som skriker om oppmerksomheten, men så snart det er ferdig blir det stille. Det irske selskapet Huggity, i samarbeid med Heia de som vinner, har unik teknologi som hjelper sponsorer med å holde seg relevante og attraktive etter arrangementer.

06

En god sponsoraktivering handler ofte om å ha relevant og god kommunikasjon og innhold i forkant, under og etter et arrangement eller en aktivitet. Spesielt det å gjøre noe relevant og attraktivt i etterkant kan oppleves som utfordrende. Huggity LTD, med base i Irland, har løst dette på en flott måte – en løsning vi i Heia de som vinner representerer og formidler i Norge, Sverige og Danmark.

Tagg deg selv i et 360 graders gigapixelbilde og del med venner

Huggity leverer et 360o gigapixelbilde av arrangementet, for eksempel en fotballkamp, og en ”social media tagging application” som engasjerer fans etter selve eventet. Bildet tas i løpet av noen minutter under kampen, og lanseres på en egendefinert landingsside dagen etter kampen/arrangementet. Her kan man gå inn, finne seg selv blant tilskuerne, tagge seg selv og dele på Facebook. Det er også mulig å delta i konkurranser, stemme på kampens beste spiller, tagge venner m.m. Det hele med sponsoren som tydelig avsender.

Løsningen er kun et par år gammel, men den har allerede tatt Premier League med storm, og gjennomføres jevnlig av store klubber som Liverpool, Manchester United og Manchester City. Her i Norge har vi i Heia de som vinner gjennomført aktiviteten for blant andre Sparebank 1 i forbindelse med ulike fotballsponsorater rundt omkring i landet. Hvordan det ser ut kan du se her:

www.fanpic.no/sparebank1 (Sparebank 1 Midt-Norge)

www.fanpic.no/briskeby (Sparebanken Hedmark)

www.viaplay.se/sizeinthepark (Viaplay)

huggity

Huggitys løsning utnytter engasjementet fans og festivaldeltagere har, og deres ønske om å dele en unik opplevelse med venner og kjente i sosiale medier. Løsningen sikrer både objekt og sponsor forlenget effekt og et utvidet nedslagsfelt. En fotballkamp med 20 000 tilskuere vil eksempelvis gi rundt 3000 tags, 30 000 sidevisninger og over 1 million Facebook-visninger bare i løpet av en snau uke etter kamp, og det hele uten støyen fra andre sponsorer og aktiviteter.

Heia de som vinner representerer og formidler Huggity-løsningen i Norge. Ønsker du å se caser eller få mer informasjon, ta kontakt med Henning Handå, byråleder i Heia de som vinner.

Flere caser finnes på www.huggity.com

Skrevet av:
Henning Handå / Byråleder / Heia de som vinner
Henning Handå er byråleder og gründer av Heia de som vinner. I over 10 år har Henning jobbet med sponsing og opplevelsesbasert kommunikasjon innen festival-, idrett- og sosiosponsing. Han har en forkjærlighet for å etablere en tydelig og god historie som skal ligge i bunn for sponsorater. Det viktigste er uansett at sponsing skal være god business. Alltid. Og for alle parter.
Send e-postKontakt Henning Handå