#   /   #   /   #   /   #
Del
Facebook Twitter LinkedIn Google+
Martina Strandkvist
Martina Strandkvist
Social Media Coordinator
RED Media Consulting
Send e-postKontakt Martina Strandkvist

Instagram er det nye digtale oppslagsverket!

Instagram er ikke lenger bare et bildegalleri og sosialt nettverk, det er et unikt verktøy som du kan dra stor nytte av i din bedrift. Her er noen råd for hvordan du utnytter det visuelle verktøyet på best mulig måte.
Publisert: 25. mai, 2017

Ikke bare en bildedelingstjeneste

Uansett om Instagram-brukeren er interessert i sminke, klær, reisemål eller sport er Instagram en kanal som åpner en ny verden. Den visuelle kanalen er ikke lenger bare et bildegalleri eller inspirasjonsunivers.

Folk henvender seg til Instagram for å få råd om alt fra hvor de skal reise, hvilken bil de skal kjøpe eller hvilke yogaøvelser som styrker kjernemuskulaturen. Rådene kommer fra mennesker som har den samme lidenskapen eller deler de samme verdiene. Folk ønsker å blir mer enn inspirert, de ønsker å dykke dypere inn i deres lidenskaper og de ønsker å oppdage mer.

Benytt kanalen for storytelling

Instagram er en optimal kanal for å vise bedriftens personlighet og dele unikt innhold som aldri ellers ville bli brukt i markedsføringen. Det er overraskende hvor interessert folk faktisk er i hvordan kokken steker hamburgeren på den lokale burgersjappa. Ved å benytte Instagram Stories kan du fortelle følgere «hva som skjer på innsiden» – og de elsker det!

Det danske smykkemerket Maria Black har en Instagram-profil som er veldig inspirerende og visuelt vakker. I samme sving benytter de Instagram Stories for vise frem verkstedet hvor designeren er i gang med å utføre de siste detaljene på håndverket sitt. Videoene er uklare og filmet «in-the-moment», noe som gjør innholdet mer unikt og ikke minst personlig!

Likevel er det utrolig viktig at din bedriftskonto har et vakkert og levende innhold på profilen for å skape engasjement, få likes eller flere konverteringer.

Forbrukerinnsikt

Mennesker elsker Instagram fordi det er skreddersydd for deres interesser. De deler hverdagslige opplevelser og spennende historier. Kanalen kan hjelpe deg som aktør å få dypere forståelse og innsikt om forbrukerens atferd og hva de er opptatt av.

Ved hjelp av hashtags og location stickers (stedsplasseringer) kan du enkelt finne innhold som brukere har delt når de har besøkt din bedrift eller brukt din merkevare. Dette fører til at du får en bedre forståelse for brukere som benytter produktet eller tjenesten din. Du får en dypere innsikt om forbrukerens interesser, hvilke behov de har og bruksmønsteret deres.

Stadium har brukt en Location sticker i sin Instastories. Ved å trykke på denne får man et innblikk i hvem det er som besøker plassen og hva de publiserer for innhold.

Trenger du råd til hvordan du kan markedsføre deg på Instagram?
Ta kontakt!

Skrevet av:
Martina Strandkvist / Social Media Coordinator / RED Media Consulting
Send e-postKontakt Martina Strandkvist