#   /   #   /   #   /   #   /   #
Del
Facebook Twitter LinkedIn Google+
Espen Brustad
Espen Brustad
Analytiker
RED Media Consulting
Send e-postKontakt Espen Brustad

Medievaner 2014

Hvordan har nordmenns medievaner utviklet seg? Hvor mange leser avisen i 2014? Hvor mange bruker Facebook? Last ned vår kostnadsfrie rapport!
Publisert: 28. november, 2014

Det vi finner skal vi dele

Her i RED sier vi «det vi finner skal vi dele». Det skal vi levere på hver eneste dag. To ganger i året oppdaterer vi vår – egentlig interne – presentasjon over nordmenns medievaner slik at alle som jobber i RED holder seg oppdatert på overordnet utvikling i det norske markedet. Dette vil vi gjerne dele med deg, enten du er annonsør, samarbeidspartner, student eller bare er nysgjerrig på hvordan vår mediehverdag er og hvordan den har endret seg over tid.

Hva finnes i «medievaner 2014»?

Medievaner 2014 er en beskrivende tilstandsrapport hvor du finner overordnede dekningstall for de største mediekanalene, hvor mange som har tilgang til ulike enheter, hvordan vi bruker ulike mediekanaler gjennom døgnet, hvem som bruker ulike mediekanaler, hvor mye tid vi bruker m.m. Det aller meste er hentet fra TNS Gallups verktøy «Forbruker & Media». Noen eksempler:

  • Hvor mange leser en avis i løpet av en dag?
  • Hvor mange ser på TV? Hvem ser på TV?
  • Hvor mange bruker TV og facebook samtidig? Når på døgnet?
  • Hvor mange har en smarttelefon? Hvor mange har et nettbrett?
  • Hvor mye penger legger annonsørene igjen i ulike mediekanaler?

Last ned presentasjonen

Presentasjonen kan lastes ned via lenken under. Vi ber om at du viser til både kilden angitt på hver slide og til RED dersom du ønsker å bruke noe av grunnlaget.

Last ned Medievaner 2014

 

 

Skrevet av:
Espen Brustad / Analytiker / RED Media Consulting
Espen jobber i dag med alle aspekter innen analyse & innsikt og har bakgrunn som blant annet TV-rådgiver og medieplanlegger. Han har et brennende engasjement for markedsføringsfaget og er lidenskapelig opptatt av innsikt som fundament for strategi.
Send e-postKontakt Espen Brustad