#   /   #   /   #   /   #   /   #
Del
Facebook Twitter LinkedIn Google+
Inge Hofstad Kjeilen
Inge Hofstad Kjeilen
Head of Online Video
RED Media Consulting
Send e-postKontakt Inge Hofstad Kjeilen

Norges første 360° VR-annonse

Hyundai Norge, i samarbeid med RED Media Consulting, tar som første norske annonsør i bruk Youtube sin nye 360 graders kunstig virkelighet (VR*) for å vise frem sin nye bil. På den måten kan potensielle kunder prøvekjøre den nye Hyundai Tucson fra sin egen stue.
Publisert: 2. september, 2015

Kundene får prøvekjørt bilen i områder som spenner fra vakre norske dalstrøk til Tjuvholmen i Oslo. Alt i 360 graders video med 4K oppløsning. Formatet er spesielt tilpasset mobil, der mobilens egen gyro gjør at folk kan snu seg rundt for å oppleve bilen i VR.

– Vi er alltid ute etter nye spennende måter å kommunisere på, sier Markedssjef An Vinh Ho i Hyundai Norge. – Nå tilbyr vi prøvekjøring av vår nye modell Tucson i nydelig norsk natur, hjemme fra egen stue! Denne løsningen er den perfekte arena å vise frem bilens interiør og panoramatak, sett fra førerens perspektiv.»

Åpne følgende link på mobilen med youtube appen. Eventuelt kan du se filmopplevelsen under.

 

I slutten av juli 2015 lanserte Youtube sitt 360 graders video format for bruk av annonsører. Foreløpig har kun store annonsører som Coca Cola og Budweiser i USA benyttet formatet i en testfase. Hyundai Norge, i samarbeid med Making View og RED Media Consulting, kan nå som første norske annonsør tilby folk muligheten til å prøvekjøre sin nye bil Tucson i norsk natur på Youtube i 360 graders 4K video.

Ønsker du å vite mer om produksjon og bruk av 360 graders video i 4K oppløsning, kontakt Broadcast avdelingen i RED Media Consulting (inge@redmedia.no)

*VR: Virtual Reality (Kunstig virkelighet) er datateknologi som lar brukeren påvirke og bli påvirket av et dataskapt miljø som etterligner en virkelighet med syns- og lydinntrykk.

Skrevet av:
Inge Hofstad Kjeilen / Head of Online Video / RED Media Consulting
Inge leder Online Video satsingen til RED og er ansvarlig for produktutvikling og det faglige på dette området. Han har tidligere jobbet innen digital markedsføring og har en mastergrad i strategisk markedsføringsledelse fra BI. Med bred erfaring og en lidenskap for dataanalyse er målet alltid å finne innsikt som kan anvendes i praksis for å skape bedre resultater for våre kunder.
Send e-postKontakt Inge Hofstad Kjeilen