RED Gruppen satser på innholdsmarkedsføring gjennom oppkjøp av 51 % av Plapre.
#   /   #   /   #
Del
Facebook Twitter LinkedIn Google+
Redaktør RED Gruppen
Redaktør RED Gruppen
Send e-postKontakt Redaktør RED Gruppen

RED Gruppen kjøper 51 % av Plapre

Plapre AS har med egenutviklede konsepter og kontinuerlig voksende resultater innen innholdsmarkedsføring vekket stor interesse i reklamebransjen. Etter et lengre samarbeid ble det annonsert at RED Gruppen AS fra og med 8. mai har investert 51 prosent eierskap i Plapre AS.
Publisert: 26. juni, 2014

Dette blir et spennende samarbeid som vil ta innholdsmarkedsføring i Norge enda et skritt videre. Daglig leder og gründer i RED Gruppen AS, Nils Røang, slår fast at Plapre sammen med selskapene RED Performance AS og RED Media Consulting AS, vil med kjøpet inneha den beste kompetansen og leveranseapparatet i forhold til de krav ecommerce-orienterte kunder har. «Plapre AS var tidlig ute med å produsere innhold i form av digitale magasiner og ligger helt i front gjennom å ha utviklet egne systemer for løpende «desking» av innhold for å optimalisere effekt», sier Røang.

Bedre og mer effektivt

Plapre og RED Gruppen har allerede samarbeidet nært på flere løsninger for kunder, og sammen skapt gode resultater som viser at det  ikke alltid er tradisjonelle mediekjøp og konseptuelle reklame som er det mest effektive.  «Nå jobber vi «live» med desking (red. optimalisering) av artikler og innhold i forhold til hva brukerne forteller oss er det mest interessante. Altså det som gjør at de klikker seg videre til annonsørens produkter. Vi kan bistå kunder bedre og mer effektivt og tilpasser budskapet dynamisk», fortsetter Røang.

Fortsetter som partnere

Håvard Haga, daglig leder i Plapre AS, forteller at den brede kompetansen som RED Gruppen tilfører bedriften, bringer med seg muligheter Plapre ikke kan skape på egenhånd.  «Nå kan vi fokusere på videreutvikling av produktene og leveranse til nye og etablerte kunder. Mange har pratet mye om innholdsmarkedsføring og «content marketing». Vi skal fortsatt være i front og skal drive den faglige utviklingen videre», sier Haga. Både Håvard Haga og Damir Dunderovic fortsetter videre som partnere i Plapre.

Les mer om Plapre

Skrevet av:
Redaktør RED Gruppen / /
RED Gruppen består av 7 selskaper som dekker de fleste områder innen medie- og kommunikasjonsfaget. Til sammen er vi mer enn 110 mennesker og er det største norskeide medie- og kommunikasjonsmiljøet. Selskapene i gruppen er selvstendige juridiske enheter. Vi har som mål å være et av de mest spennende stedene å jobbe og et av de beste stedene å være kunde.
Send e-postKontakt Redaktør RED Gruppen