#   /   #   /   #
Del
Facebook Twitter LinkedIn Google+
Håkon Rakeng
Håkon Rakeng
Senior tekstforfatter
Plapre
Send e-postKontakt Håkon Rakeng

Plapre blir Samarbeidspartner i Content Marketing Norge

Plapre går inn som Samarbeidspartner ut 2015, og er samtidig den første til å skrive under også for 2016. Plapre blir i tillegg med i Fagrådet til Content Marketing Norge, hvor flere av bransjens fremste aktører er representert.
Publisert: 1. juli, 2015

– Vi er utrolig glad for at Plapre har valgt å inngå et langsiktig samarbeid med Content Marketing Norge, og bli et av de aktive selskapene som kommer til å forme utviklingen innenfor content marketing i Norge, sier Ola Hanø, daglig leder i CM Norge.

En viktig bransjearena

Content Marketing Norge skal være en fysisk og digital møteplass – en kunnskaps- og kompetansearena hvor både bedrifter og enkeltpersoner kan hente kunnskap og dele kompetanse om content marketing eller innholdsmarkedsføring gjennom hele året.

I tillegg til dette har CM Norge etablert prisutdelingen Content Marketing Awards, som er bransjens store årlige prisutdeling og som har som mål å fremme det beste av det beste innenfor content marketing. Nylig inngikk CM Norge et langsiktig samarbeid med Content Marketing Institute i USA med tanke på å gjennomføre en omfattende undersøkelse på content marketing i Norge.

Vi er utrolig glad for at Plapre har valgt å inngå et langsiktig samarbeid med Content Marketing Norge

– Denne sjansen kunne vi ikke la gå fra oss. Klart vi vil være med å forme utviklingen av content marketing i Norge. Mange mener mye om content marketing, og jeg mener bransjen selv må ta et ansvar for å definere begrepet i et markedsperspektiv. I bunn og grunn handler det om å få best mulig effekt av investeringene og gi en reell verdi til målgruppen, sier daglig leder og rådgiver i Plapre, Håvard Haga.

– Som i andre fagfelt er strategi, kreativitet og evne til å gjennomføre viktig også her. Vi ser en stadig økende nysgjerrighet hos kundene vi snakker med. For mange kan et CM byrå være en strategisk hovedpartner, mens for andre er vi en del av en større leveranse, legger han til.

Flere aktiviteter

I tillegg til prisutdelingen Content Marketing Awards arrangerer CM Norge flere aktiviteter, som for eksempel den årlige konferansen Epic Content Marketing, den praksisrettede konferansen Content Performance, og Content Insight, hvor CM Norge inviterer ulike redaktører og fagpersoner til å dele sin kunnskap og innsikt på contentmarketing.no

Klart vi vil være med å forme utviklingen av content marketing i Norge

– I Plapre gleder vi oss til å ta en aktiv rolle i utviklingen av faget vårt videre og selvfølgelig være med på de ulike aktivitetene i regi av Content Marketing Norge, forteller Haga.

Han får full støtte av Nils Røang, administrerende direktør i RED Gruppen som er hovedeier i Plapre.

– Vi ser på content som et særdeles viktig satsningsområde. Gjennom Plapre vil vi bygge kunnskap og implementere den i flere deler av vårt miljø. Vårt ansvar er å løse kundeutfordringer med riktig virkemiddel, og i en digital tidsalder oppstår nye «kundereiser» hvor content marketing stadig oftere får en viktig rolle, avslutter Røang.

Skrevet av:
Håkon Rakeng / Senior tekstforfatter / Plapre
Håkon er en erfaren tekstforfatter med 21 års fartstid i en rekke reklame- og kommunikasjonsbyråer, med kunder som Telenor, Tele2, NetCom, DnB, EnterCard, SpareBank1, Norsk Tipping, Ruter, NorgesGruppen, Tine, etc.
Send e-postKontakt Håkon Rakeng