#   /   #   /   #
Del
Facebook Twitter LinkedIn Google+
Omana Bender
Omana Bender
Tekstforfatter
Plapre
Send e-postKontakt Omana Bender

Quiz i markedsføring = Vinn-vinn

Kanskje ikke siden tidenes morgen, men i hvert fall siden internett ble tilgjengelig for alle, så har også quiz vært fast inventar. Mulig du har testet hvilken karakter du er i Game of Thrones eller hvor mange amerikanske presidenter du klarer å ramse opp? Selv om du ikke har gjort det, kan du ikke annet enn å være enig i at det er noe avhengighetsskapende med å teste kunnskaper og oppdage hvem du er.
Publisert: 11. mai, 2017

Quiz er en undervurdert innholdstype

Ifølge Kissmetrics, en blogg om analyse, markedsføring og tester, er quizer det mest engasjerende innholdet på Facebook. I løpet av en tidsramme på seks måneder så de på de mest delte innleggene på Facebook, og organiserte disse etter type; quiz, lister, videoer, infografikk osv. Konklusjonen ble at quiz lå på en soleklar førsteplass!

Den entusiastiske delingen på tvers av sosiale kanaler kan derfor være et viktig verktøy i markedsføring. Ved å lage en quiz kan merkevaren din få eksponering for et stort publikum med relativt liten innsats. Som sosiale medier-eksperten Mari Smith sier:

“Content is king, but engagement is queen and she rules the house”.

Få tilgang til brukerdata

En annen fordel med å gjennomføre noe slikt er tilgangen til et vell av brukerdata, som du vanligvis ikke finner i andre innholdstyper. Ved å samle inn data som demografi og interesser kan du få informasjon som hjelper deg med å spisse markedsføringen din mot bestemte forbrukere, som mest sannsynlig vil være interessert i produktet eller tjenesten din.

Tenk utenfor boksen

Kanskje quiz er noe du kan implementere i din eksisterende markedsføringsstrategi? Når folk digger å dele om seg selv, og den informasjonen gjør at du kan produsere innhold som presterer bedre, da kan vi ikke annet enn å kalle det vinn-vinn.

Skrevet av:
Omana Bender / Tekstforfatter / Plapre
Send e-postKontakt Omana Bender