#   /   #   /   #
Del
Facebook Twitter LinkedIn Google+
Magnus Olsen
Magnus Olsen
Betalte Medier Spesialist
RED Performance
Send e-postKontakt Magnus Olsen

Slik selger du mer via YouTube

Øk inntekten ved å koble produktene dine opp mot videoene i YouTube.
Publisert: 3. juni, 2015

Vis frem produktene dine på Youtube med Trueview for shopping

Det er nå bedre å være annonsør på YouTube i form av at det nå er lettere å vise frem produktene dine for brukerne. Ved hjelp av noen få tastetrykk kan du koble sammen YouTube-kampanjen din med Google Merchant senteret ditt, og vips, brukerne ser nå produktene dine til høyre i videoen.

Hvordan det virker

Denne teknologien kan brukes på samme måte som dynamisk remarketing ved at brukerne ser produkter de tidligere har vist interesse for på hjemmesiden din, eller du kan vise dem relevante produkter basert på en rekke kriterier som demografi, geografi og kontekst. På denne måten får du enkelt vist frem relevante produkter i hver enkelt videovisning, og gjør det enkelt for brukerne å klikke seg videre til en ønsket landingsside.

Kostnad og effektivitet

Vanligvis betaler man når brukeren har sett 30 sekunder av videoen (eller hele videoen hvis den er kortere enn 30 sekunder), med den nye funksjonen betaler man enten for en ferdig sett video, eller et klikk. Selskaper som har vært med å teste dette rapporterer om gode resultater med en 3x inntektsøkning per visning sammenlignet med tidligere kampanjer, og vi mener dette kan skape mer relevante annonser, noe alle er tjent med.

Ønsker du å vite mer om hvilke muligheter som finnes på YouTube for ditt selskap?

Ta kontakt med RED Performance for et uforpliktende tilbud.

Foto: Bloomua/Shutterstock

 

Skrevet av:
Magnus Olsen / Betalte Medier Spesialist / RED Performance
Magnus har en master i strategisk markedsføringsledelse fra BI og jobber med optimalisering av kundeaktiviteter i alle kanaler.
Send e-postKontakt Magnus Olsen