#
Del
Facebook Twitter LinkedIn Google+
Joakim Sand
Joakim Sand
Chief Technology Officer
RED Media Consulting
Send e-postKontakt Joakim Sand

Snakk til enkeltindividene, ikke til massene

Bruk av data og teknologi gir store mulighetsrom i markedsføring. Aldri før har muligheten til å være mer presis vært større, nå som teknologi gjør det mulig å snakke til individet og ikke bare til massene.
Publisert: 1. juli, 2016

Datadrevet markedsføring er effektivt, men det stiller samtidig krav til at man respekterer individene i større grad gjennom tilpasset, effektivt kreativt innhold. Fundamental markedsføringsteori står fortsatt støtt: Vi snakker fortsatt om mennesker som skal kjøpe produkter og tjenester som annonsørene tilbyr.

De seneste årene har teknologiske fremskritt medført at forutsetningene har endret seg. Teknologiforståelse kombinert med gode analyser har åpnet for muligheter til unik treffsikkerhet. De gode analysene er mer verdt enn noensinne, samtidig som behovet for å kombinere dette med teknologi aldri har vært større.

Teknologiforståelse kombinert med gode analyser har åpnet for muligheter til unik treffsikkerhet

Datadrevet markedsføring har utviklet seg til å bli en kritisk del av annonsørenes kampanjer og strategier, og tankegangen om å alltid være på med riktig budskap, til riktig person og til riktig tid, har blitt et premiss for effektiv, konstant tilstedeværelse.

I takt med teknologiutviklingen tvinger dette merkevarer til å jobbe aktivt med hvordan man ønsker å fremstå i dialog med sine kunder og restrukturere måten man bruker markedsbudsjettene på. Fra å tenke kampanjeperioder til kontinuerlig tilstedeværelse med konkrete mål, er en kritisk faktor for å lykkes i denne utviklingen.

Viktigheten av en struktur på innsamling av data er nøkkelen for å lykkes

Viktigheten av en struktur på innsamling av data er nøkkelen for å lykkes. Med dette får man muligheten til å ta i bruk innsikten man får gjennom kontaktpunktene med forbrukerne hver eneste dag, samtidig som det ikke minst gir de kreative miljøene essensiell innsikt for å produsere effektiv kommunikasjon tilpasset målgruppen man skal snakke med.

På bakgrunn av denne utviklingen har vi i RED Media Consulting de siste årene bygget alle våre fagmiljøer på et teknologisk fundament – der teknologien skal bidra til å gjøre jobben mindre komplisert og manuell, og mer presis. Vi tror på nære samarbeid med våre kunder og deres øvrige partnere, der vi deler og diskuterer all innsikt for å oppnå det vi brenner for: Å skape de beste resultatene for våre kunder, hver eneste dag!

Vil du vite mer om hvordan du lykkes med innsikt kombinert med teknologi, ta kontakt med oss i RED Media Consulting.

For en uforpliktende prat, fyll ut skjemaet under:
Skrevet av:
Joakim Sand / Chief Technology Officer / RED Media Consulting
Joakim Sand er Chief Technology Officer i RED Media Consulting. Han har operasjonelt ansvar for den digitale leveransen til RED, samt satsningen på RTB og Programmatic. Han kommer tidligere fra Tradedoubler og har bred erfaring på tvers av de digitale kanalene. Hans kunnskap og erfaring med data, tracking og displayannonsering som prestasjonskanal strekker seg over 7 år og han kan regnes som en autoritet i bransjen.
Send e-postKontakt Joakim Sand